CENTRE DE RECHERCHEMarket Interactions

 

 

Market Interactions : Événements

​​Le centre de recherche organise régulièrement des séminaires externes, ouverts à d'autres institutions, où les intervenants sont d'éminents universitaires issus d'écoles internationales. À cet égard, le centre propose deux types de séminaires : les séminaires méthodologiques dans lesquels l'intervenant présente en profondeur une méthode spécifique de collecte de données et les séminaires thématiques dans lesquels l'intervenant présente un travail en cours.


Séminaires en 2022-2023


31 août 2022

​S. BottiI (London Business School), E. Fisher (Schulich School of Business) G. Ger (SKEMA Business School) and G.Rubera (Università Bocconi)

Writing and publishing for voice and impact

15 septembre 2022

​Pierre-Yann Dolbec (John Molson School of Business, Concordia University Research Chair in Complexity and Markets)

Entrepreneurial Consumption: How Consumers Pursue the Acquisition of Coveted Products

29 septembre 2022

​Anton Siebert (Lancaster University)

The Customer Journey Matrix


10 novembre 2022

​Stefano Puntoni (The Wharton School, University of Pennsylvania)

The psychology of human replacement


1 décembre 2022

​Eric Arnould (Aalto University)

Towards a Post-Capitalist Consumption Paradigm:  Neo-Animist Lines of Flight


2 février 2023

​Luca Cian (Darden School of Business)

Algorithmic Transference: People Overgeneralize Failures of AI in the Government

16 février 2023

​Tonya Bradford (Paul Merage School of Business, University of California Irvine)

Beneath the Surface: Identifying Consumption Work Underlying Consumption Journeys

2 mars 2023

​Yue Meng Lewis (UK’s Open University)

"Understanding esports fans' live streaming experience” 

16 mars 2023

David Crockett (University of Illinois Chicago)

Value Co-Creation In The Contemporary Art Market

30 mars 2023

​Irene Scopelliti (Bayes Business School)

"The Big Data Fallacy"

26 mai 2023

​Tina Lowrey (HEC Paris)

"Who are you my uncle? Understanding failed gift giving in Seinfeld"








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